REKLAMA
Znaleziono 200 wyników
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3artykuł
Pokaż artykuł
W 2022 r. powierzchnia parków handlowych w Polsce wzrosła o 1/3
Parki handlowe cieszą się rosnącą popularnością wśród inwestorów. To efekt zmiany nawyków oraz oczekiwań klientów spowodowanych pandemią i nowymi zakupowymi przyzwyczajeniami, wskazują analitycy Emmerson Evaluation. Według danych zebranych przez nich w raporcie "Rynek parków handlowych w Polsce" w 2021 roku oddano do użytku około 225 tys. mkw. takiej powierzchni, a w 2022 roku już o ok. 1/3 więcej, bo ponad 300 tys. mkw. Natomiast w trakcie budowy jest aktualnie ponad 400 tys. mkw.
Blisko 6 milionów mkw. – tyle certyfikowanej powierzchni Panattoni miało w swoim polskim portfolio na koniec wrześniaartykuł
Pokaż artykuł
Blisko 6 milionów mkw. – tyle certyfikowanej powierzchni Panattoni miało w swoim polskim portfolio na koniec września
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, na koniec trzeciego kwartału tego roku miał blisko 6 mln mkw. powierzchni przemysłowej z certyfikatem. Z tego ok. pół miliona, w 12 lokalizacjach, uzyskało certyfikat w systemie BREEAM na poziomie Excellent, który obecnie jest standardem u dewelopera. Na ocenę środowiskową czeka kolejne 4,6 mln mkw.
Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert, zapowiada dużo nowych inwestycji w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert, zapowiada dużo nowych inwestycji w Polsce
Obiekty o łącznej powierzchni 72 tys. mkw. w ciągu dwóch lat odda do użytkowania Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert. Ambitne plany spółki wyraźnie wskazują na dywersyfikację portfela obiektów, w których mieszczą się obecnie sklepy Media Expert oraz rosnący w nich udział parków handlowych Aurapark i mniejszych obiektów wolnostojących w lokalizacjach o wysokim potencjale sprzedaży. W części inwestycji trwa proces komercjalizacji, w innych dopinania szczegółów przed inauguracją sprzedaży, szczególnie, że kalendarz oddawania przez spółkę nowych nieruchomości w tym roku jest bardzo napięty.
Aktywność deweloperów powierzchni handlowych najwyższa od dekady [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Aktywność deweloperów powierzchni handlowych najwyższa od dekady [RAPORT]
W 2024 roku rynek handlowy w Polsce osiągnął rekordową dynamikę, notując najlepszy wynik od 2015 roku. Wpływa na to mocna pozycja zmieniających się parków handlowych. Raport „At a Glance. Rynek nowoczesnego handlu w Polsce” za IV kwartał 2024 roku od BNP Paribas Real Estate Poland wskazuje także rosnącą rolę rynku dóbr luksusowych, a także praktycznego wykorzystania AI w handlu.
Boom na nowe inwestycje handlowe w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Boom na nowe inwestycje handlowe w Polsce [RAPORT]
Polski sektor handlowy wciąż rośnie w siłę i przyciąga uwagę inwestorów. Jak wynika z raportu „Review. Rynek handlowy” BNP Paribas Real Estate Poland, trzeci kwartał 2025 roku przyniósł dalszą stabilizację podaży, wysoki wolumen nowych projektów i utrzymujący się popyt na parki handlowe.
Brama Bieszczad w Sanoku skomercjalizowana w ponad 90% – ruszyła budowaartykuł
Pokaż artykuł
Brama Bieszczad w Sanoku skomercjalizowana w ponad 90% – ruszyła budowa
Inwestycja Parku Handlowego Brama Bieszczad w Sanoku, realizowana przez firmę Refield, weszła w kluczową fazę realizacji. Zakończono prace ziemne, które trwały od połowy lipca, a na teren inwestycji wszedł już generalny wykonawca, rozpoczynając kolejny etap budowy. Na rok przed planowanym otwarciem obiektu poziom komercjalizacji przekroczył 90%, co potwierdza duże zainteresowanie ze strony najemców oraz wysoki potencjał zakupowy regionu.
Pasaż Bartoszycki dołącza do rodziny M Park [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pasaż Bartoszycki dołącza do rodziny M Park [FILM+ZDJĘCIA]
LCP Poland, part of M Core, jeden z czołowych inwestorów i deweloperów na polskim rynku parków handlowych już po raz trzeci w bieżącym roku finalizuje projekt z Refield, firmą deweloperską specjalizującą się w obszarze retail parków. Po wcześniejszych wspólnych otwarciach w Zwoleniu i Ciechanowie, podobny scenariusz zrealizowano w przypadku Pasażu Bartoszyckiego. W chwili otwarcia tego obiektu handlowego LCP potwierdziło jego zakup oraz zmianę nazwy na M Park Bartoszyce. Najnowszy M Park to ponad 6.100 mkw. GLA z 9 najemcami. Na dzień otwarcia M Park Bartoszyce jest w 100% skomercjalizowany.
Rusza największa przebudowa centrum handlowego w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Rusza największa przebudowa centrum handlowego w Polsce
Rusza największa przebudowa centrum handlowego w Polsce. Europa Centralna w Gliwicach otrzymała pozwolenie na budowę i rozpoczyna proces gruntownej modernizacji oraz rozbudowy. To kluczowa inwestycja na rynku retail, która w nowej odsłonie nada obiektowi zupełnie nowy charakter i pozycję. Po modernizacji Europa Centralna zaoferuje ponad 58 tys. mkw. GLA, stając się jednym z największych i najnowocześniejszych kompleksów handlowo-rozrywkowych w regionie.
Ruszyła budowa nowego, wielkiego parku handlowego na Dolnym Śląsku [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Ruszyła budowa nowego, wielkiego parku handlowego na Dolnym Śląsku [WIZUALIZACJE]
Ruszyła budowa OTO Park LUBIN, jednego z największych parków handlowych na Dolnym Śląsku. W poniedziałek, 1 grudnia 2025 roku, odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego, która oficjalnie zainaugurowała prace budowlane kompleksu. Inwestycja prowadzona wspólnie przez Acteeum Central Europe oraz Falcon Investment Management, o powierzchni 15 000 metrów kwadratowych GLA, jest kluczowa dla regionu i wyróżnia się na tle dolnośląskiego rynku handlowego wyjątkowym, proekologicznym podejściem, czego dowodem jest rozpoczęcie procedury nadzorowanej przez niezależnych asesorów, prowadzącej do uzyskania międzynarodowego certyfikatu BREEAM Excellent.
Rusza największy projekt przebudowy obiektu handlowego w Polsce [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Rusza największy projekt przebudowy obiektu handlowego w Polsce [WIZUALIZACJE]
Europa Centralna w Gliwicach oficjalnie rozpoczęła największy projekt przebudowy obiektu handlowego, obecnie realizowany w Polsce, uruchamiając strategiczną inwestycję w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby konsumentów. Projekt ma na celu stworzenie najnowocześniejszej destynacji handlowo-rozrywkowej w regionie, redefiniując rolę regionalnych centrów handlowych poprzez integrację zakupów, gastronomii i rozrywki w jednym miejscu. Inwestycja realizowana jest równolegle z budową światowej klasy parku rozrywki przez firmę Momentum Leisure, europejskiego lidera w sektorze projektów rozrywkowych.
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsce
Według najnowszego raportu Trends Radar firmy Cushman & Wakefield, ponad 50% polskich konsumentów spodziewa się, że ich styl życia będzie ewoluował i stanie się skromniejszy. Na trend ten wskazuje już teraz spadający wskaźnik sprzedaży detalicznej, który w 2023 roku może wynieść ok. 5,0%. Czasy szczuplejszych budżetów zakupowych paradoksalnie stanowi szansę rozwoju dla części rynku handlowego i wcale nie chodzi tutaj tylko o segment value, ale również producentów kosmetyków czy marki modowe. Długofalowo natomiast, na znaczeniu mogą zyskiwać koncepty i działania wpisujące się w strategie zrównoważonego rozwoju.
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemcówartykuł
Pokaż artykuł
Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia i pozyskuje nowych najemców
W 2023 roku Gemini Park Tychy świętuje pięciolecie swojego istnienia. Po rozbudowie zakończonej w zeszłym roku obiekt rozrósł się do niemal 44 tysięcy GLA, na których mieści się nie tylko przestrzeń handlowo-rozrywkowa, ale także nowoczesne powierzchnie biurowe. Miesięcznie Gemini Park Tychy odwiedza średnio 400 tys. klientów, a centrum stale rozwija swoją ofertę. Calvin Klein Jeans/Tommy Jeans i Let’s Bubble to tylko niektóre z marek pozyskanych do portfolio w bieżącym roku. Kolejne otwarcie, planowane na drugą część 2023 r., z pewnością ucieszy najmłodszych – w galerii powstanie nowoczesna sala zabaw.
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji artykuł
Pokaż artykuł
TDJ Estate ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem nowych inwestycji
Dla TDJ Estate rok 2023 był czasem intensywnej działalności i przełomowych wydarzeń. Inwestor otworzył pierwszy park handlowy, zakończył realizację projektu .KTW, ruszył z budową kolejnych etapów osiedli mieszkaniowych oraz rozpoczął prace nad uruchomieniem inwestycji w nowych lokalizacjach – również poza województwem śląskim.
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?artykuł
Pokaż artykuł
Czy rynkowi nieruchomości grozi "bańka węglowa"?
Globalny rynek nieruchomości, jeden z głównych emitentów gazów cieplarniach, powinien w ciągu niespełna trzech dekad stać się zero-emisyjny. Szacuje się, że w 2050 roku na świecie nadal będzie funkcjonować aż 80% budynków, z których korzystamy już dziś[1], a to najlepiej pokazuje skalę wyzwania.
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe i centra convenience w Polsce [RAPORT]
Rynek parków handlowych i centrów convenience w Polsce przechodzi znaczącą transformację. Dzisiejsze nowe parki, w przeciwieństwie do swoich wielkopowierzchniowych poprzedników sprzed 2010 roku charakteryzują się średnią powierzchnią 8 400 mkw. oraz starannie dobranym, zróżnicowanym miksem najemców.
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsce
Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.
Wzrasta popularność parków handlowych w Polsce [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Wzrasta popularność parków handlowych w Polsce [RAPORT]
Rynek handlu w Polsce należy do największych i najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Do końca pierwszej połowy 2024 roku łączna powierzchnia nieruchomości handlowych wyniosła 17,3 mln mkw. z czego 17% przypadło parkom handlowym, a 9% tzw. centrom convenience.
Co słychać na rynku centrów handlowych w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na rynku centrów handlowych w Polsce?
W ostatnich latach polski rynek nieruchomości handlowych został zdominowany przez parki handlowe – w latach 2019-24 powstało ich aż 339 o łącznej powierzchni ponad 1,6 mln mkw. Czy oznacza to, że „klasyczne” galerie odchodzą do lamusa? Eksperci firmy doradczej JLL dokładnie prześwietlają sektor centrów handlowych w Polsce.
Jaki będzie rok 2023 na rynku nieruchomości w Polsce? Raport Trends Radar Cushman & Wakefieldartykuł
Pokaż artykuł
Jaki będzie rok 2023 na rynku nieruchomości w Polsce? Raport Trends Radar Cushman & Wakefield
Z jednej strony presja na wzrost stawek czynszów i rosnące koszty budowy, z drugiej – coraz większa koncentracja na temacie ESG i repozycjonowaniu budynków komercyjnych. Dynamika zmian na rynku nieruchomości sprawia, że duża grupa inwestorów spogląda na 2023 rok z pewną dozą niepewności. Czy jednak jest się czego obawiać? I jak spowolnienie gospodarcze, przynajmniej w perspektywie krótkoterminowej, będzie modelowało trendy i nastroje w poszczególnych segmentach sektora? Na te i więcej pytań odpowiada czwarta edycja raportu "Trends Radar" międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, podsumowująca prognozy i możliwe kierunku rozwoju rynku nieruchomości w Polsce.
REKLAMA